Sunday, June 19, 2011

gotong-royong

ok,setelah lama aku tinggalkan blog yg dh b'hbuk ni, biar la aku update skit...xda cte best la nk update...so,aku update jela psal aktiviti hari ni...sebagaimana sem2 sebelum ni, sektor c akan wat gotong-royong perdana untuk bersihkan kawasan sekitar kolej...aku dgn zana seperti sem2 lpas juga...lari dari buat keje2 amal m'bersihkan dan menceriakan kolej...hahaha...

dengar cite program ni start kul 6.30..mak ai,gila ke apa...awal sgt tu...tp,aku bersama rumet2 terchenta, kul 6.30 baru bangun...tu pun setelah pintu bilik di ketuk berkali-kali...sapa la yg rajin sgt kejut ktorg tu..huhu..then,ktorg pun bgun siap2 n trun ke court smk..wah,t'serlah muka ngantuk masing2 t'msuk la muka aku...hahaha...then,after ketua blok bagi instruction apa yg ktorg kena wat, ktorg kena gerak gi padang SAB lak...wat pe tu??cbe teka...............................................jeng,jeng,jeng.........hahaha... ktorg kena exercise la pagi2 ni kan...mula2 tu ok la,senam cm biasa..angkat tgan kiri,kanan,kaki kiri,kaki kanan..lompat bintang..kira sampai 8...n so on...tp nk akhir2 tu, lagu nth apa2 kuar..tgk gayanya cm lagu korea..ok la,best lagu dia..tp masalah move dia mmg aku fail la...aku rasa jpk2 n seki2 kat atas stage tu je yg tau buat..ktorg kat bwh ni berterabur...dh la ktorg xpnh tau movement dia tu,pastu laju plak tu...tp best la..diorg semua sporting...walaupun xtau buat,try juga ikut...x sangka dak2 sektor c ni smua best...

after aktiviti senam n berjoget, ktorg di bahagikan tugas masing2...wing ktorg kena cuci gazebo...tp time aku sampai je,dak2 ni dh siap cuci..so,aku n the gang pun merayau ke padang smk..tgk sukaneka..enjoy je diorg men sukaneka..ada men poison ball, tiup belon sampai pecah n mcm2 lagi..haa,seb bek aku x msuk..klu x, cnfrm kalah group aku..sebab nya???aku xkan tiup belon tu walau apa pun terjadi...huhu..seriusly,dari kecik aku mmg takut belon..smpai dh tua ni pn still takut lagi..yg selalu dengki aku si jieha n kero..klu diorg dpt belon,cnfrm aku jd sasaran..aduhai,nasib2...hahaha

in conclusion, gotong royong kali ni not bad,blh thn best...aku bg 4 star..huhu...yg paling pntg,dpt cop...hahaha

No comments:

Post a Comment