Sunday, December 12, 2010

Nissan Teana

Tengah hari tadi dalam kul 2.30,
lepas hantar kak cik tuisyen,
ayah boleh plak ajak gi Nissan Centre...
ayah memang suka usha2 kete yang baru kuar..
bukannya nak beli pun,usha je..haha..
ayah yang usha,aku plak yang berkenan..huahua..
mcm mn tu??
mmg best ar kete ni..
bnyk sgt function n interior dia,
mmg mewah habis..
antara keistimewaan kete ni,
enjin V6
horsepower 182PS / 6000 rpm
berat 1930kg
pergh,klu pergi kat highway,
mmg sedap ar..
tu bru enjin..
dlm dia lagi,
ada memory sit, 4 airbag
n yg plg penting, leather sit..
mmg lembut beb..fuhh...
kalau aku anak PM,
memang aku dh suruh ayah tempah 1 tadi..
haha..nak tau harga dia??
RM168k..
pergh,t'berak aku nk bayar
kalau gaji setakat lpas diploma ni..
gaji lpas degree pn,
lum tentu dapat lagi..
so,start from now,
aku kena pasang 1 semangat dalam diri aku
untuk study betul2..
xblh men2 lg dh..
xkn aku nk gne kete biasa2 je
smpai mati kan..
mesti teringin nak guna kereta mewah..
xpe,1 day aku akan dapatkan kete tu
xpn,kete lain yg selevel dengan kete ni..
ha,x ckup 1 tempat aku pergi..
lpas usha2 nissan teana,
gi tengok Honda Accord lak..
erm,Honda Accord ni kete idaman mak..
boleh tahan ar..sporty..
cuma aku kurang berminat la..
hati aku dh jatuh pada Nissan Teana..
huhu..
aku bukannya x suka design dia..
cuma x suka harga dia je..
RM177k siap skirting..gler ke apa??
klu td aku t'berak nk byar,
ni blh mati aku nk byar..i
sh3x..
bler la org melayu
nk pkai kete2 mewah cm ni kan..
aku tgk,
org cina je yg rmai guna kete mewah..
org kita??
guna jela kete2 biasa tu..
ada la juga org kita yg guna kete mewah
tapi........
boleh di bilang dengan jari je..
xpe.........
aku akn jadi slah sorang daripada orang melayu
yang mampu guna kete mewah..
hendak seribu daya,xnk seribu dalih..
xda apa yg x blh dlm dunia ni,
klu kita usaha n di redhai Allah..
insyaAllah...=)







p/s : Nissan Teana,wait 4 me!!!

No comments:

Post a Comment