Sunday, September 30, 2012

Rindu mereka

[kak tasya, kak ida, aku, & kak diha]

Since I was finished my intern on last 14th September, muka mereka2 ni la yang aku rindu sangat2..when people ask "dah habis praktikal ea?", yes!! muka kak tasya, kak ida n kak diha berlari2 berkejaran dalam kepala aku. Seriously, mereka la yang aku paling rindu about Pejabat Tanah Ledang. Mereka ni gang2 aku kat ofis. Boleh kata most kerja gila gi karaoke la, gi Melaka, semua aku buat dengan mereka. Mereka yang buat hari-hari aku kat ofis tu ceria je dengan gelagat masing2. Orait, now aku nak cite pasal mereka satu persatu. . ^_^

1. Kak Tasya : Nama panjang Nurulfatasha Binti Mazlan..Nama femes tasya..tauke novel + tauke air jambu..hehe..kak tasya salah seorang yang tersenarai dalam kategori nomad..sebab dia tak duduk setempat..dia akan ulang alik kalau tak dari segamat, dari serom..so,bila tanya "akak dok mana?"..haaa,dia ada 2 rumah..haha..jangan marah..peace.. =) kak tasya ni jiran aku..dok meja sebelah..memang ktorg rapat sampai ada yang kata aku adk angkat dia..boleh je..hehe..antara sebab yang membuatkan kami rapat adalah kami sama2 anak sulung so,boleh ngam la kan..kak tasya ni pula namanya dah ada 2 askar si awish dengan dani tapi perangai cam anak dara lagi you..no problem punya kalau setakat nak berjimba ni..hehe..respect gila dengan kak tasya ni..new era mommy..mommy serba boleh..

2. Kak Ida : Nama diberi Faridah Binti Rohmat. Kalau nak beli permit, cari dia ye..hehe.. Kak Ida ni pun sama, kalangan orang nomad juga sebab kadang2 dari segamat, kadang2 dari tangkak..huhu..memang bantai made in segamat jela orang2 Pejabat Tanah ni..huhu..yang ni pun new era mommy juga..suka Iman dapat mama macam ni..gila2,sporting,badan pun maintain je macam anak dara..mula2 dulu aku takut nak tegur kak ida ni sebab muka dia garang tapi dah lama kenal, ahhhaaa~ tak garang pun!! hehe..

3. Kak Diha : Made in Kuantan..Cik Norhadiha Binti Norudin..the most ceria and gila2 person sampai dapat nama baru, "Kiah"..haha..memang sakit perut gelak kalau layankan kak diha ni..tapi, kalau takda kak diha, memang sunyi la ofis. Kak diha ni bagus orangnya..Macam mana berbakul-bakul orang kutuk dia, dia nice je dengan orang lain cuma benteng air mata dia je kurang kukuh sikit..huhu..sabar ye kak..ignore je apa yang orang cakap pasal akak..tapi kak diha sangat takut kalau orang lain tak suka dia bila dengar gosip2 pasal dia sampaikan aku nak berkawan dengan dia pun, mula2 tu dia macam nak lari2 gitu..huhu..

Apa2 pun, kalau diberi pilihan, aku nak always dengan diorang..kerja sama2, boleh kuar minum sama2, boleh kuar berjimba anytime TANPA ada orang yang sakit hati and mula sebar cerita buruk pasal kita orang..kita buka ofis sendiri jom..berempat..haha..
so, for those yang sibuk sangat cerita pasal orang lain tu, insaf2 la ye..takda faedah pun..kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi.. ^_^

No comments:

Post a Comment