Thursday, May 10, 2012

Look Younger

Ahhaa~ hari ni saje nak citer 1 kisah di pagi hari..kisahnya berbunyi begini..

Sedang aku asyik memilih kuih-muih untuk sarapan (hari ni malas nak buat sarapan), ada sorang mak cik tegur~

---------------------------------------------------------------------------------
Mak cik : Awak dah habis sekolah ea dik?
Aku : Ha'ah..dah.. *confident
Mak cik : Tengah tunggu result SPM ea?
Aku : errkkk??? saya dah diploma mak cik..tgh cuti sem..
Mak cik : Laa..yeke??muka macam budak sekolah..
Aku : hahaha *dlm hati makcik ni ngigau ke lupa bawa spect??

---------------------------------------------------------------------------------

Haaa~ ingatkan dah habis..sambung lagi..

---------------------------------------------------------------------------------
Mak cik : Awak duduk mana??
Aku : Kesang Tasek..
Mak cik : Owh,anak sapa??
Aku : Amaluddin..kenal??rasenye tak kenal kot..ayah saya tak femes..hehe
Mak cik : Haha..tengok muka mungkin kenal kot..
Mak cik : Awak diploma kat mana??
Aku : Uitm Segamat..
Mak cik : Owh,dah tahun berapa?
Aku : Dah habis dah..tengah tunggu nak praktikal..lepas praktikal habis la..
Mak cik : Owh,lepas tu sambung ijazah la ye?
Aku : InsyaAllah,kalau ada rezeki..
Mak cik : Awak umur sekarang berapa?
Aku : 21..
Mak cik : Owh,ijazah berapa tahun??2 ke 3??
Aku : 2 tahun..
Mak cik : Owh,23 nanti habis la belajar ye..
Aku : senyap n hanya mampu tersenyum *dlm hati,mak cik ni tanya dah macam nak interview bakal menantu je..ada anak lelaki ke??nak masuk meminang??haha..
---------------------------------------------------------------------------------

Ok,citer dah habis..tu je nak cakap hari ni..haha..thnx la kpd yg sudi baca citer merepek aku ni.. ^_^

3 comments:

  1. fuiyooooo. da nampak da bakal mentua tuuu.
    alololoooo~ :p

    ReplyDelete
  2. hahaha..shut up la yiemszx..xde maknanya..
    dodol la~

    ReplyDelete
  3. Haha, dah dekat dah tu..

    Teringat soalan ko masa buat sistem ITS sem lepas..haha~

    ReplyDelete