Monday, May 21, 2012

ungkep

Assalamualaikum..haa~ hri ni aku on9 lambat sikit sebab siang tadi balik rumah nenek aku so,sampai rumah lambat..tapi lambat-lambat pun nak post new entry juga..hehe..haa~ cerita dia macam ni...mula-mula tadi nenek aku pelawa makan, aku pun jamah la sikit sebab tak nak dia kecik hati..maklumlah, hati orang tua ni sensitif,mudah terasa..so,kita yang muda ni kena la jaga hati mereka yang tua sebab nanti bila kita dah tua pun,kita akan jadi macam tu juga..haa,berbaik pada cerita tadi,sebenarnya aku dah kenyang sebab dah bedal sate before pergi rumah dia..hehe..haa~ nak di jadikan cerita,boleh pula nenek aku masak ungkep tadi..haih,baik-baik aku makan sikit je,tambah nasi lagi weyh!! seyes,sedap gila..dah lama pulak tak makan lauk ungkep tu..and yang buat aku bertambah selera,selalu ungkep ayam kan..tadi nenek aku masak ungkep kambing weyh..aku ni dah la hantu kambing,hantu ungkep..memang naik hantu aku tadi..makan tak ingat dunia..haha..

haa~ bagi orang jawa,diorang tahu la ungkep tu apa..memang confirm selalu makan..bagi yang jawa celop, and melayu asli ataupun lain-lain bangsa mungkin tak tahu ungkep tu apa..ungkep ni diorang masak warna kuning2..ni haa,atas belas ehsan google,aku pinjam gambar daripada catz's cafe ...banyak lagi gambar ungkep yang lain tapi yang ni paling menggiurkan..hehe


hmmm...buat masa ni aku lom pernah try lagi buat ungkep ni..aku pandai makan je..hehe..tapi,aku akan try juga satu hari nanti..di sebabkan sekarang dah lewat and mak pun dah tidur,so nex entry aku akan post resepi ungkep turun temurun family ktorg..insyaAllah..^_^


No comments:

Post a Comment